förlossingen + hemgång

Jag kan börja med att tacka alla som har kommenterat på min blogg & på facebook..
Ett stort tack till min syster som har lagt ut inlägg när vi har vatir på bb & förlossningen..

Tänkte börja från början, så de kommer bli ett jätte inlägg...

Vi skulle ju in på en undersökning i Tisdag´s eftersom jag hade gått 42+2.. När vi kom dit så undersökte dom mej & gjorde ett ultraljud där dom såg att bebisen vägde 4600.. Då vart läkaren orolig & sa till oss att hon skulle prata med sin kollega.. Hon kom in & sa att hon hade ringt till förlossingen.. Vi skulle dit & bli igångsatta, för jag var tydligen öppen 1,5 cm.. Men de sa hon aldrig till oss, så det fick vi veta på förlossingen.. Då vart jag jätte nervös...

Det gick väldigt fort tyckte jag efter dom hade satt droppet & tagit hål på hinnorna.. Jag tyckte inte att värkarna till en början gjorde ont, så jag väntade med lustgasen bra länge.. Senare tyckte jag att de börja kännas lite mer, sen kände jag inte så mycket mer smärta..
Shit lustgasen va min bästa vän=)
Jag tyckte faktiskt att det inte va så farligt att föda barn.. Visst gjorde de ont, men inte så som jag trodde..

De va ganska kortfattat..

 21.06 föddes våran Robin♥ ÄNTLIGEN♥  Han vägde 4390 & var 56 cm lång..



Han är så fruktansvärt underbar våran prins♥

Vi fick stanna på BB eftersom vi gick över tiden, så dom skulle ha koll på Robin med vikt & temp.. Vi fick stanna i 2 dagar.. Sen tyckte dom att vi kunde åka hem, allt såg så himla bra ut=) Det kändes väldigt stort att få åka hem..

 sötnöten vid hemgång♥

Jag skrev verkligen inte allt i detalj då skulle jag få sitta här i länge.. 

Bara de jag har skrivit hittills har tagit 2 dagar=) Har lite annat att göra..







puss
 


Vad har du på hjärtat?

Vad har du att säga?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0